top of page

מה זה הדיבור הפנימי ואיך הוא עזר לי

על דיבור בכלל על דיבור פנימי בפרט וגם קצת עלי


היי, אני מרב לוין וברוכים הבאים לבלוג שלי. כאן אני אשתף אתכם בתובנות, מחשבות, רעיונות, דעות והרהורים, שעל חלקם אני לא מדברת ספציפית בהרצאה שלי גלגל ענק, ועל חלקם בא לי לדבר מזוויות שונות.


אשה בתהליך של דיבור פנימי
על דיבור פנימי

הדיבור הוא כלי כל כך חשוב, הוא מאפשר לנו לבטא באופן מילולי תחושות, רגשות, מחשבות.

לכולנו יש גם דיבור פנימי. הוא מתרחש במרחב הפרטי שלנו, הוא נטול מלל, אבל הוא משמעותי. אפלטון תיאר אותו כ"שיחה שהנשמה מנהלת עם עצמה". לפעמים הדיבור הפנימי שקט, לפעמים סוער, הוא מיטיב איתנו או לעתים מאשים או מטיל בנו ספק.

אחת המטרות שלנו היא להפוך קולות פנימיים שליליים והרסניים שהפנמנו מסיבות שונות לקולות חיוביים. אני זוכרת איך האנשים החיוביים שדאגתי להיות בקרבתם בתקופות משבר עזרו לי להתגבר על תחושות של אי אמונה עצמית.

אז טכניקות שונות כמו קירבה לאנשים מחזקים, שכנוע עצמי "אני יכול" במקום "אני לא יכול" מיינדפולנס וכדומה עוזרות מאוד.

אבל מה קורה כשאנחנו שוכחים לדבר עם עצמנו ועובדים על אוטומט? (פותחים את המקרר ואוכלים משהו בלי לחשוב, יושבים ובוהים בסלולארי זמן ממושך, כועסים על קבוצות אנשים כי הורגלנו לנהוג כך, ועוד כאלה...) לצורך כך, יש בשיטת האימון המנטלי את: *שאלת המקדם/מרחיק*

כדאי לנו להציב לעצמנו מטרות קטנות ולנסות לפעול לפי השיטה הזאת. למשל, לזכור לשאול את עצמנו לפני פעולות: האם הפעולה מקדמת או מרחיקה אותי מהמטרה?

אפשר גם להכין פתקים עם המילים *מקדם/מרחיק* ולתלות במספר מקומות בבית. מאחלת לך להציב מטרה טובה ולכבוש את היעד ולזכור לא להזניח את הדיבור הפנימי...





31 views
bottom of page